فناوري ديجيتال
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فناوري ديجيتال
نوشته شده در 7 آذر 1389
بازدید : 38
نویسنده : مولوی
فناوري ديجيتال

لپ‌تاپ با انرژي سبز

شركت AUO نسل جديدي از لپ‌تاپ‌ها را پايه‌ريزي كرده كه با نور خورشيد كار مي‌كنند و كيبورد آنها هم لمسي است. اين لپ‌تاپ با پانل‌هاي دريافت انرژي خورشيدي ساخته شده و تنها 1/2 ميلي‌متر به ضخامت لپ‌تاپ‌هاي معمولي اضافه كرده است. اين لپ‌تاپ مي‌تواند تا 20درصد انرژي مصرفي خود را از خورشيد بگيرد و به اين ترتيب، در يك روز آفتابي، شانس روشن ماندن بدون شارژر را افزايش مي‌دهد.

 

 

 

 

 

 

تشخيص حركت سر به جاي عينك بازي‌ها

هيچ‌كس از عينك‌هاي سه‌بعدي خوشش نمي‌آيد. فناوري سه‌بعدي براي زنده ماندن نياز به حذف اين وسيله جانبي دارد. موسسه AUO نيز همين عقيده را دارد و به همين خاطر فناوري جديدي خلق كرده است كه از طريق آن و با تشخيص حركت و موقعيت سر، ديگر نيازي به عينك سه‌بعدي نخواهيد داشت. نحوه كار اين وسيله هم به گونه‌اي است كه با رهگيري حركت چشم، نمايشگر مي‌تواند بهترين زاويه را در لحظه توليد كند و هيچ نقطه‌اي از صفحه نيز محو نشود. اين شركت اميدوار است تا پاييز سال آينده اين محصول را به بازار عرضه كند.

 

 

 

 

 

 

 

 

درمان نابينايي تا حد زيادي ميسر شد

چشمان بايونيك كه چند سالي است به بازار آمده، نتيجه تحقيقات گروه‌هاي متعدد در نقاط مختلف دنيا است كه هنوز در حال تكامل و توسعه است؛ اما از آن طرف آلماني‌ها تراشه‌اي ساخته‌اند كه تاكنون بينايي را به 3 نفر بازگردانده است. هر چند اين تراشه هنوز ايده‌آل نيست و اين سه نفر توانستند از نابينايي مطلق به مرحله‌اي برسند كه تنها اشياي روي ميز و تا 7لايه از سطوح خاكستري را از هم تشخيص دهند. اين پروژه هنوز در حال توسعه است و مي‌توان اميدوار بود بزودي شاهد چشمان مصنوعي قدرتمندي همچون چشم مرد 6 ميليون دلاري باشيم.

 

 

 

 

 

 

 

هولوگرام جانشين تلويزيون مي‌شود؟

ناصر پيغمبريان، استاد دانشگاه آريزونا و گروهش سخت در تلاشند تا هالوگرام‌ها را به يك واقعيت تبديل كنند. اين گروه در تلاشند اين فناوري را كه به مراحل نهايي رسيده، براي اموري فراتر از تلويزيون از جمله جراحي از راه دور، حضور مجازي و حتي نقشه‌هاي سه‌بعدي جنگ (همچون فيلم آواتار) قابل استفاده كنند.

 

 

 

 

 

 

لپ‌تاپ لامبورگيني

لامبورگيني سريع‌ترين ماشين‌هاي جهان را مي‌سازد، بنابراين اگر خبر خط توليد لپ‌تاپ لامبورگيني را بشنويد، احتمالا سريع‌ترين لپ‌تاپ‌هاي دنيا به ذهن‌تان خطور خواهد كرد. اين همان كاري است كه اسوس در نظر دارد با همكاري لامبورگيني و استفاده از نشان تجاري‌اش انجام دهد. طراحي اين لپ‌تاپ‌ها بسيار شبيه فضاي طراحي لامبورگيني است و 2 مدل

VX6 و VX7 از اين نت‌بوك‌ها معرفي شد‌ه‌اند. در اين لپ‌تاپ‌ها، USB و بلوتوث 3 پشتيباني شده و در VX6 پردازنده 2 هسته‌اي اينتل اتم 8/1گيگاهرتز و در VX7 ، Core i7 قرار داده شده است كه تا 16 گيگابايت رم را پشتيباني مي‌كند.

 

 

 

 

 

 

نازك‌ترين مانيتور دنيا

نمايشگرها تا چه حد مي‌توانند نازك شوند؟ نمايشگر جديد AOC تنها كمي بيش از يك سانتي‌متر ضخامت دارد و در اندازه‌هاي 18 تا 23 اينچ توليد شده است. قاب صفحه با نسبت 16 به 9 طراحي شده و كنتراست 50 ميليون به يك دارد (كه واقعا عدد بزرگي است!). اين نمايشگرها از طرف مقابل ورودي HDMI ندارند و تنها DVI و D-SUB به آنها متصل مي‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

موبايل سه‌بعدي به توليد رسيد

نسل جديد تلفن‌هاي همراه با نمايشگرهاي سه‌بعدي از راه رسيدند. اين گوشي‌هاي جديد كه از سوي شركت Softbank و با همكاري شارپ توليد شده‌اند، همنام كتابخوان الكترونيك شارپ و گالاپاگوس نام دارند و در 2 مدل عرضه مي‌شوند. براي ديدن محتواي سه‌بعدي اين گوشي‌ها نيازي به عينك نيست. اين صفحه‌هاي نمايش، لمسي هستند و گوشي حامل آنها، دوربين 6/9مگاپيكسلي دارد. اين گوشي‌ها قرار است دسامبر امسال وارد بازار شوند.


www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: فن آوریهای نو , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: